SuperGrosz – super pożyczka dla Klienta indywidualnego.
Firma SuperGrosz powstała w roku 2015 jako jedna z niewielu instytucji finansowych w Polsce, która posiada 100% polskiego kapitału. Od samego początku swojej działalności SuperGrosz specjalizuje się w pożyczkach gotówkowych dla Klientów indywidualnych. Obecnie jest jedną z wiodących firm w sprzedaży w kanale offline oraz online
W styczniu 2018 SuperGrosz i Helikon rozpoczęły współpracę, zwłaszcza w zakresie sprzedaży offline. Efektem było przeprowadzenie wielu wspólnych projektów biznesowych. SuperGrosz wyróżnia się na rynku bardzo prostym i transparentnym procesem – dla wypłaty na konto jest to pożyczka „na dowód” do 10 000 PLN bez zbędnych formalności. Czas oczekiwania na weryfikację wniosku jest szybki, a Klient nie musi przesyłać dodatkowych dokumentów potwierdzających jego historię. Wszystko trwa zaledwie kilka minut.
To, w połączeniu z satysfakcjonującą kwotą pożyczki oraz najdłuższym średnim okresem kredytowania spośród produktów pozabankowych, powoduje, że produkt SuperGrosz posiada świetne opinie w Sieci Pośrednictwa Finansowego Helikon.
W związku z dalszym rozwojem produktu oraz firmy SuperGrosz, o odpowiedz na kilka pytań poprosiliśmy Pana Michała Benzel – Dyrektora Ds. Rozwoju Sprzedaży.
- Masz zaledwie 24 lata. Jak to się stało, że w tak młody wieku zostałeś Dyrektorem d. Rozwoju Sprzedaży? Czy to Twój największy sukces?
Jeszcze 5 lat temu rozpoczynałem swoją karierę jako telemarketer – osiągając przy tym swoje pierwsze zawodowe sukcesy. Pamiętam jakby to było wczoraj – “boxy” ustawione w małych, równych odstępach, jeden obok drugiego, słuchawka w dłoń i do roboty! Od pierwszych dni starałem się wychodzić poza przyjęte schematy – mapowałem proces sprzedaży diagnozując przy tym wszystkie problematyczne etapy. W poszukiwaniu optymalizacji, testowałem wiele rozwiązań, które miały na celu zwiększenie skuteczności ze szczególnym naciskiem na zachowanie akceptowalnych parametrów jakościowych. Dzięki czemu z łatwością osiągałem wyniki trzykrotnie wykraczające poza zakładany plan dzienny. Bardzo szybko zostałem zaangażowany w szkolenia nowych pracowników mimo, że sam byłem “świeży”. Następnie zostałem doradcą bankowym stosując ten sam schemat, a właściwie to chęć złamania powszechnie obowiązujących schematów. Oczywiście w nieustannym pościgu za skutecznością (śmiech – przypis redakcja). W swoim portfolio mam obsługę klientów indywidualnych oraz tych z segmentu private-banking. Pomimo pracy w tak ogromnej korporacji jaką jest bank, udało mi się zainicjować znaczące zmiany w procesach, które przyniosły wymierny i pozytywny efekt dla pracy mojej i innych doradców.
Punktem zwrotnym w moim życiu zawodowym było rozpoczęcie pracy w ówcześnie raczkującym start-upie firmy pożyczkowej, gdy rynek był jeszcze stosunkowo młody a ja w wieku 20 lat stałem się odpowiedzialny za wdrożenie procesu sprzedaży i obsługi klienta. Nauczyłem się łączyć wiedzę techniczną, koncepcyjną (z obszaru development biznesu) i społeczną. Cenię działania transparente, bezpośrednie i uczciwe, nieustannie szukam nowych rozwiązań łamiąc przyjęte schematy – wychodzę z założenia, że “zawsze może być lepiej”. Wracając do Twojego pytania – innowacyjny, skuteczny, sumienny i terminowy – taki właśnie jestem, prawdopodobnie to właśnie te cechy pomagają mi w skutecznym rozwoju mojej kariery. Kilka lat temu byłem na etapie wdrażania się w rynek pozabankowy – obecnie całościowo zarządzam sprzedażą w kanale: offline i call-center w SuperGroszu.
Pomimo bardzo szybkiego rozwoju w ciągu tych 5 lat, za swój największy sukces uważam, skuteczne poszerzenie kompetencji i wiedzy swoich pracowników, szczególnie tych, którzy obecnie zajmują stanowiska kierownicze w szanowanych instytucjach.
- Produkt SuperGrosz cieszy się ogromną popularnością. Co stoi za jego sukcesem?
Produkt jest bardzo dobrze sparametryzowany i dostosowany do obecnych potrzeb rynku i klienta, do którego należy ostatnie słowo i decyzja, z której oferty finalnie skorzysta – pamiętajmy, że konkurencja na rynku pożyczek ratalnych jest aktualnie bardzo duża, sam rynek zaś – bardzo rozproszony i rozwija się w zawrotnym tempie. W SuperGroszu wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów – stawiamy na rzetelną ocenę zdolności kredytowej, odpowiednio weryfikując każdego kredytobiorcę przy zachowaniu najdłuższych tenorów na rynku. Nasza sprzedaż jest wysoka, warunki zaś są uczciwe. Jest to klasyczna sytuacja win – win. W konsekwencji umożliwia to nam wygenerowanie wysokiej sprzedaży, zachowując przy tym zakładane przez nas parametry ryzyka – niską szkodowość naszych produktów – dzięki czemu możemy się nieustannie rozwijać. Z drugiej strony stawiamy nieustannie na poszerzanie naszych możliwości w obszarze nowych technologii, umacniając przy tym swoją pozycję w każdym kanale sprzedażowym: offline, online i call-center.
- Jakie macie jako SuperGrosz plany rozwojowe? Może jakiś nowy produkt?
Docelowo chcemy, żeby nasze portfolio składało się z katalogu instrumentów finansowych dostosowanych do potrzeb każdego z istniejących segmentów klienta.
Typujemy nisze, określamy skalę ryzyka i penetrujemy obszary wymagające nowego podejścia. Obecnie współpracujemy z klientami indywidualnymi, ale także z przedsiębiorcami. Niedługo będziemy startować z produktem KupujTeraz. Oferujemy w nim możliwość odroczonej płatności, w bardzo szybkim i łatwym procesie bez wychodzenia z domu. Jest to rozwiązanie szyte na miarę aktualnych potrzeb i możliwości naszych klientów. Jednocześnie rozwijamy także nasz nowy brand – Finces, który jest faktoringiem skierowanym do mikro i małych przedsiębiorców. Takie rozwiązanie jest jednym z nielicznych w Polsce. Dużą innowacją jest maksymalne uproszczenie sposobu zawierania umowy i rozpatrywania aplikacji o finansowanie. Kolejnym krokiem będzie zdobycie licencji bankowej w zakresie udzielania pożyczek.
- Jak wygląda obecnie rynek pożyczek ratalnych oraz jakie przewidujesz perspektywy rozwoju w najbliższym czasie?
Rynek pożyczek ratalnych przeszedł długą drogę i dziś można z całą pewnością stwierdzić, że zdobyliśmy zaufanie klienta. Zadanie było trudne – byliśmy kojarzeni z chwilówkami, które w Polsce na początku swojej działalności nie cieszyły się dobrą sławą. Oczywiście ta etykieta nadal czasami pojawia się w kontekście pożyczek ratalnych, ale sytuacja się ustabilizowała na tyle, że wręcz wymusiliśmy na bankach pewne zmiany, przy okazji stając się dla nich konkurencją.
Przewiduję, że proces sprzedaży stacjonarnej w obecnej formie będzie istniał, jednak z czasem dojdzie do wielu znaczących zmian podyktowanych koniecznością do wyjścia naprzeciw najmłodszym pokoleniom. To są ludzie żyjący w świecie online, tam pochłaniający rzeczywistość, przy jednocześnie bardzo wysokim stopniu konsumpcjonizmie. Odnoszę wrażenie, że przyszłość, wraz z postępująca rewolucją cyfrową, będzie ograniczona wyłącznie naszą fantazją.
Zwróć proszę uwagę, że jeszcze parę lat wstecz wzięcie pożyczki przez telefon w 100% zdalnie, bez formalności wydawało się abstrakcją – obecnie SuperGrosz posiada najlepszy na rynku proces telefoniczny, który po zaoferowaniu klienta i krótkiej weryfikacji telefonicznej pozwala klientowi iść na pocztę celem wypłaty pożyczki do 10 000 PLN. I to tylko na podstawie rozmowy telefonicznej. Nie ma konieczności podpisywania umowy, ponieważ jest to regulowane i asekurowane przez bezpieczny podpis elektroniczny. Finalizacja odbywa się przy pomocy słownego pełnomocnictwa klienta do zawarcia umowy w jego imieniu.
Patrząc przez ten pryzmat, scenariusze z serialu Black Mirror, jakkolwiek nie byłyby przerażające, są realne. Na pewno za jakiś czas zacznie znacząco rozwijać się model hybrydowy, łączący kanał online i offline, który zostanie maksymalnie uproszczony pod kątem sprawdzania klienta. Wśród produktów oferowanych przez pożyczki ratalne znajdą się także te, zarezerwowane dotychczas przez bank – jak karty kredytowe czy debetowe, nawet jeśli nie mamy konta w standardowej placówce. Rynek będzie rosnąć, a to co dziś proponujemy, będzie musiało ewoluować i dostosowywać się do wymagającego klienta i postępu technologicznego.
Korzystając z okazji pragnę podziękować za zaufanie każdemu agentowi, który aktywnie sprzedaje SuperGrosz w sieci Helikon – ze swojej strony mogę Was zapewnić, że SuperGrosz nie zwalnia tempa i będzie o nas jeszcze głośniej!
Dziękuję za uwagę.