Helikon rusza z nowym projektem – wnioskomat.com

W czerwcu 2019 roku Helikon Ogólnopolska Sieć Pośrednictwa Finansowego zorganizował szkolenia stacjonarne dla sieci swoich Pośredników i Agentów kredytowych w 6 miastach w Polsce. Tematem głównym spotkania była prezentacja narzędzia, które stanowi rewolucję na rynku pośrednictwa finansowego w Polsce. Dlaczego rewolucję? Bowiem łączy to co najlepsze z rynku on-line z tym co najlepsze z rynku off-line. Ale zacznijmy od początku…

Nie zwlekaj, zapisz się już dziś!!!

Helikon rozpoczął swoje działania w roku 2002. Od samego początku współpracował z Pośrednikami i Agentami kredytowymi. Rynek kredytowy wyglądał jednak zupełnie inaczej w zeszłej dekadzie. Procesy w dużej mierze były ręczne, wnioski wypisywane były papierowo, nie było tak zaawansowanych systemów sprzedażowych jak dziś, ale struktura instytucji finansujących wyglądała też zupełnie inaczej. Rynek był zdominowany przez banki, których było znacznie więcej niż dziś, a sprzedaż była generowana przede wszystkim przez Oddziały. Firmy pozabankowe istniały, ale było ich dużo mniej niż dzisiaj. Miało to odzwierciedlenie w ofercie, Helikon wprowadził pierwszy produkt pozabankowy do sprzedaży dopiero w roku 2005. Działaliśmy na systemie, ale była to zewnętrzna aplikacja, którą trzeba było zainstalować na komputerze. Dopiero od roku 2010 Helikon zaczął tworzyć, a następnie rozwijać aplikację webową ekspresowykredyt.pl, która obecnie jest jednym z najbardziej zaawansowanych systemów dla Pośredników i Agentów kredytowych w Polsce. Ale Helikon nie to nie tylko system – to także ludzie w Centrali oraz w regionach. Na chwilę obecną w firmie pracuje łącznie ponad 50 osób, z czego dział IT liczy 8 osób, a dział Regionalnych Dyrektorów Sprzedaży również liczy 9 osób. Tak mocno rozbudowana struktura powoduje, że z jednej strony Helikon jest w stanie szybko rozwijać system, ale z drugiej strony mocno rozbudowuje relację z Pośrednikami i Agentami kredytowymi. Helikon obecnie to 54 produkty w systemie sprzedażowym oraz ponad 3000 aktywnych Agentów.

Helikon się rozwija. Ale rozwija się również rynek

Przez 17 lat Helikon wyrósł na jednego z liderów branży pośrednictwa kredytowego w Polsce. Ale nie tylko Helikon się rozwijał, rozwijał się również rynek. Zgodnie z raportem Biura Informacji Kredytowej BIK Trendy 2018 w okresie od grudnia 2016 do grudnia 2018 liczba Klientów ze zobowiązaniami wobec sektora bankowego i pozabankowego wzrosła o ponad 125 tysięcy. Największy wzrost został jednak zaobserwowany w sektorze pozabankowych – liczba Klientów pożyczkowych wzrosła w dwa lata o prawie 53%. To spowodowało, że razem z liczbą Klientów wzrastała również ilość firm, które operują na rynku pożyczania pozabankowego. Obecnie w rejestrze instytucji pożyczkowych prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego znajdziemy ponad 450 pozycji.

Skąd biorą się Klienci

Liczba Klientów wzrasta, liczba ofert na rynku rośnie. Skąd zatem do banków i firm pozabnakowych trafiają Klienci? Przede wszystkim z dwóch głównych rynków pozyskania Klienta – tzw. on-line i off-line. Z on-line pochodzi każdy Klient, który poszukuje finansowania w Internecie. Wpisując w wyszukiwarkę hasła kluczowe trafia na strony porównywarek kredytowych i pożyczkowych, strony instytucji finansujących, witryny wydawców afiliacyjnych. Klient staje się również ‘niewolnikiem’ reklam, które google pokazuje nam analizując równocześnie obszar naszych zainteresować w danym momencie na podstawie tego, co wyszukujemy w sieci. Z drugiej strony off-line to klasyczny rynek współpracy z Pośrednikiem i Agentem kredytowym. Klient w off-line szuka zatem odwiedzając Pośrednika, dzwoniąc na numer z plakatu, ulotki lub po prostu korzystając z rekomendacji znajomego.

Co ceni sobie konsument, czyli dlaczego Klienci wybierają on-line i off-line

Nie można jednoznacznie stwierdzić, że któryś z rynków jest lepszy. Wszystko zależy od naszych preferencji, znajomości narzędzi, znajomości branży finansowej. Dlatego też konsumenci przy wyborze sposobu znalezienia dla siebie finansowania kierują się innymi argumentami. Pricewaterhousecoopers w swoim raporcie „Klient w świecie cyfrowym 2018” zadało konsumentom następujące pytanie „Proszę określić jakie są główne powody korzystania przez Pana/Panią ze wskazanego kanału sprzedaży przy zakupie produktów/usług? Klienci, którzy sięgają po tradycyjne sposoby zakupu produktu lub usługi powiedzieli, że cenią sobie najbardziej możliwość uzyskania informacji oraz porady. W odniesieniu do rynku kredytowego to Pośrednik i Agent kredytowy są źródłem wiedzy i doświadczenia, które pomagają podjąć najtrafniejszą decyzję w związku z wyborem kredytu lub pożyczki. Z drugiej jednak strony, Klienci wskazali na niepodważalne zalety zakupu w sieci – dostępność o każdej godzinie i wygodę. Konsument z każdego miejsca, o każdej porze może sięgnąć po formularz wniosku i przesłać go do instytucji finansującej. Czy Klienci często sięgają po te udogodnienie? Analizując wzrost zapytań w wyszukiwarce googla na frazy kluczowe dla rynku kredytowego i pożyczkowego możemy dojść do wniosku, że tak. Google Trends pokazuje, że sformułowanie ‘kredyt przez internet’ jest przez użytkowników obecnie wpisywane o ponad 67 % częściej, a fraza ‘pożyczka online’ o nawet 80 %.

Klient szuka finansowania w sieci. Czy jest w stanie wybrać najlepszą ofertę?

Widzimy, że faktycznie coraz więcej Klientów korzysta w wygody Internetu przy poszukiwaniu pieniędzy. Pytanie tylko, czy przeciętny Klient jest w stanie w gąszczu kilkudziesięciu banków i ponad setki firm pozabankowych działających aktywnie znaleźć najlepiej dopasowaną dla siebie ofertę? Z badań przeprowadzonych w marcu br. na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości (WIB) i Fundacji Giełdy Papierów Wartościowych (FGPW) wynika, że tylko jeden na dziesięciu Polaków ocenia swoją wiedzę o finansach jako dużą (7%) lub bardzo dużą (2%). Reszta natomiast mówi, że och wiedza jest przeciętna (42%), mała (35%) lub bardzo mała (14%). Czy zatem przeciętny konsument, który wpiszę w wyszukiwarkę pożyczka online, otrzyma setki możliwości wzięcia kredytu lub pożyczki będzie w stanie wybrać dla siebie najlepsze finansowanie? Oczywiście, że nie. Ponieważ nie posiada odpowiedniej wiedzy, doświadczenia oraz umiejętności, aby to zrobić. A kto je posiada. No właśnie, Pośrednik i Agent kredytowy.

Co zrobił Helikon, aby dać dostęp Klientowi z Internetu do wiedzy Pośrednika i Agenta kredytowego?

Połączyliśmy to co najlepsze w on-line z tym co najlepsze w off-line. Stworzyliśmy narzędzie, aplikacje webową wnioskomat.com, dzięki której Klient ma możliwość wypełnienia jednego wniosku, wysyłki tego wniosku do instytucji współpracujących z wnioskomat.com, a następnie dostanie realne oferty przygotowane ma podstawie oceny jego zdolności kredytowej. Wszystko to trwa średnio 7 minut. Ale to nie wszystko. Tak jak na ekranie jego komputera zaczynają się pojawiać oferty, tak system właśnie podpina go pod certyfikowanego Agenta wnioskomat.com współpracującego z Helikon, który ma obowiązek w czasie najpóźniej 10 minut zadzwonić do niego i pomóc przeanalizować oferty. Ale to nadal nie wszystko. Nie miałoby by sensu w chwili obecnej, aby wnioskomat.com sprawdził, czy Klient może otrzymać finansowanie we wszystkich 54 produktach, które występują w systemie sprzedażowym Helikon, który jest spięty z wnioskomat.com. Klient wiele razy byłby sprawdzony w BIK, jego dane rozeszły by się po rynku. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby Agent zaproponował Klientowi inny produkt dostępny z oferty Helikon, jeżeli uzna, że będzie dla niego lepszy niż ten wskazany przez wnioskomat.com. To jest właśnie to doradztwo, którego maszyna nie jest w stanie zastąpić, ale też Klient nie jest przyzwyczajony do tego, aby zastąpiła.

Co daje Agentowi wnioskomat.com?

Wnioskomat.com to oczywiście narzędzie dla Klienta i odpowiadające oczekiwaniom Klienta. Konsument szukając finansowania może o dowolnej porze wypełnić wniosek i ma pewność, że z wynikiem oceny jego zdolności przez instytucje nie zostanie sam. Ale wnioskomat.com powstał też z myślą o Agencie. Ten bowiem dostanie Klienta z gotową decyzją, którego wystarczy podjąć i obsłużyć zgodnie z obowiązującymi standardami. A każdy Pośrednik kredytowy dobrze wie, ile trzeba się napracować, aby zdobyć nowego, dobrego Klienta. Wnioskomat.com otwiera zatem Agenta na nowy rynek pozyskania Klienta – rynek on-line.

Jak podjąć współpracę w ramach projektu wnioskomat.com?

Wnioskomat.com przygotował dwa modele współpracy dla Pośredników i Agentów kredytowych. W ramach pierwszego modelu Agent może otrzymywać Klientów, którzy wypełnią formularz na stronie wnioskomat.com i obsługiwać ich zgodnie z najwyższym standardem. W ramach modelu drugiego Pośrednik może otrzymać link, który podepnie na swojej stronie internetowej. Wtedy Klient, który wejdzie na stronę Agenta i zostawi dane lub wypełni pełny wniosek trafi do systemu bezpośrednio do Agenta będącego właścicielem strony. Oczywiście, klienci mogą pochodzić z całej Polski. W sytuacji, w której Agent nie będzie w stanie obsłużyć Klienta z innego regionu, będzie mógł go przekazać do innego certyfikowanego Agenta wnioskomat.com. Wnioskomat.com wykorzystuje zatem również siłę społeczności 3000 Agentów zrzeszonych w ramach Ogólnopolskiej sieci pośrednictwa finansowego Helikon.

Certyfikowany Agent wnioskomat.com

Aby zostać certyfikowanym Agentem wnioskomat.com wystarczy zgłosić chęć współpracy do Centrali Helikon lub do swojego Regionalnego Dyrektora Sprzedaży. Agenci, którzy nie posiadają umowy współprace z Helikon będą musieli takową podpisać. Każdy Agent otrzymuje certyfikat, nalepkę na biuro oraz materiały marketingowe. Każdy Agent otrzymuje również wsparci niezbędne w obsłudze Klienta pochodzącego z Internetu i pomoc w uzyskaniu informacji jak takiego Klienta pozyskać posiadając swoją stronę internetową. Ale wnioskomat.com to przede wszystkim nieograniczona możliwość obsługi nowych Klientów, współpraca z innymi Agentami i uczestnictwo w projekcie, który rewolucjonizuje rynek pośrednictwa finansowego w Polsce.

Jeżeli prowadzisz placówkę doradztwa kredytowego, jesteś Pośrednikiem lub Agentem kredytowym, serdecznie apraszamy do uczestnictwa projekcie wnioskomat.com (podlinkowane). Wypełnij formularz kontaktowy (podlinkowane: https://helikon.net.pl/wspolpraca/zostan-partnerem-helikon/), a nasz pracownik skontaktuje się z Tobą i opowie o szczegółach.