Rynek usług finansowych jest prężnie rozwijającą się gałęzią gospodarki. Powstają coraz to nowe instytucje finansowe, głównie pozabankowe udzielające pożyczek gotówkowych, a w przypadku banków również kredytów. Rynek „chwilówek” ciągle rośnie, ponieważ coraz więcej osób ma utrudniony dostęp do produktów bankowych. Pieniądz to towar, na który zawsze będzie popyt, dlatego bez wątpienia pośrednik finansowy to zawód przyszłości. Natomiast prowadzenie własnego punktu pośrednictwa finansowego to przez tysiące mikro i małych firm w Polsce sprawdzony pomysł na biznes.

Decydując się na otwarcie własnego punktu pośrednictwa finansowego należy podjąć szereg kroków – znaleźć dobrą lokalizację, zarejestrować działalność gospodarczą, rozreklamować swój punkt dla zapewnienia odpowiedniego przepływu klientów. Warto również podjąć strategiczną decyzję w zakresie tego, czy samemu konstruować swoją ofertę produktów finansowych czy poszukać innego, lepszego rozwiązania? Trzeba zadać sobie kilka ważnych pytań: które produkty finansowe mieć w ofercie? Wszystkie czy tylko wybrane? Jak nawiązać współpracę z instytucjami finansowymi? Czy będą zainteresowani  rozmowami? A może skorzystać z oferty brokera finansowego? Kim on właściwie jest i jakie są korzyści z takiej współpracy?

Broker finansowy łączy instytucje finansowe bankowe i pozabankowe z klientami indywidualnymi  poprzez sieć pośredników finansowych. Reprezentuje pośredników przed instytucjami finansowymi, które niejednokrotnie nie są zainteresowane (lub zwyczajnie nie mają na to czasu) rozmowami  z każdym pośrednikiem z osobna. Pośrednicy współpracujący z brokerem mogą odnieść szereg korzyści, których sami nie mogliby „wyciągnąć” z rynku.

Jak wybrać dobrego, właściwego brokera spośród tych znajdujących się na rynku?
Szukając instytucji do współpracy warto sprawdzić jej ofertę oraz to, jak dużą sieć współpracujących pośredników posiada. Duża i rozwijająca się sieć świadczy o dwóch rzeczach: broker posiada w ofercie ciekawe produkty, których poszukują klienci oraz dobrze się z nim współpracuje innym pośrednikom.

Kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie czy broker posiada również własne placówki pośrednictwa finansowego. Jeśli nie sprzedaje produktów finansowych bezpośrednio do klientów ostatecznych  oznacza to, iż nie robi konkurencji pośrednikom, z którymi współpracuje – a to jest duży plus.

A co z ofertą produktową brokera? Należy ją sprawdzić. Z iloma instytucjami finansowymi współpracuje i czy oferta jest na tyle szeroka, aby można było trafić do licznego grona klientów. Na ile unikalna jest ta oferta w stosunku do tego co mają inni brokerzy? Warto mieć w ofercie nie tylko „chwilówki”, ale również pożyczki o wyższych kwotach, kredyty gotówkowe, konsolidacyjne i inne produkty, którymi mogą być zainteresowani klienci. Coraz mocniej rozwija się rynek finansowania dla firm, dlatego dobry broker powinien mieć również ofertę przygotowaną dla przedsiębiorców.

Kolejnym ważnym elementem jest wsparcie merytoryczne ze strony brokera. Pomoc w sytuacjach kryzysowych, przy rozwiązywaniu problemów trudnych czy nietypowych. Możliwość szybkiego skomunikowania się za pośrednictwem np. infolinii i wsparcie merytoryczne.

Pieniądze – podobno dżentelmeni o nich nie rozmawiają, na szczęście nie jest tak w branży finansowej – tutaj rozmawia się o nich otwarcie. Wypłacanie wysokich, należnych prowizji w terminie to jeden z kluczowych czynników współpracy z brokerem. Warto sprawdzić opinie o brokerze, zapytać o zdanie innych pośredników, którzy z danym brokerem współpracują, mają jakieś doświadczenie w tej materii. Pośrednik finansowy chce zarabiać i nie musieć prosić się o swoją prowizję, dlatego tak ważne jest to, czy prowizje są realne i na czas, a nie tylko na papierze.

Co jeszcze jest ważne? System informatyczny, który znacznie ułatwia sprzedaż produktów finansowych. System, w którym można rozliczyć prowizje, w którym widać historię klientów (jeżeli już korzystali z pożyczek u danego brokera).

Kiedy wybraliśmy strategicznego partnera do współpracy trzeba zacząć aktywnie działać. Promować punkt, dbać o klientów, pozostawać z nimi w stałym kontakcie i na bieżąco informować o nowościach w ofercie, ofertach utrzymaniowych. To wszystko wymaga czasu, energii i zaangażowania, jednak własne biuro pośrednictwa finansowego potrafi przynieść rewelacyjną stopę zwrotu z tego co zainwestujecie.

Zapraszamy do współpracy

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Czekamy na Twój komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *