15-16 listopada 2014 roku to wyjątkowe dni w branży finansów osobistych – II Konferencja Ogólnopolskiej Sieci Pośrednictwa Finansowego Helikon. W tym roku podwoiliśmy ilość uczestników, co jest potwierdzeniem, że zarówno dobór tematyki i prelegentów, organizacja oraz atmosfera jaka towarzyszy organizowanym przez nas spotkaniom cieszy się zainteresowaniem profesjonalnych pośredników finansowych z całej Polski. Prezentujemy krótkie podsumowanie tych dwóch owocnych dni.
DZIEŃ I:
Konferencje uroczyście otworzył Prezes Zarządu Helikon Sp. z o.o. – Tomasz Rzepka. Następnie głos zabrał Dyrektor ds. Dystrybucji Funduszu Mikro – Andrzej Świętochowski, który zaprezentował pośrednikom pożyczki firmowe – produkt finansowy skierowany do przedsiębiorców i rolników. Zwrócił m.in. uwagę na fakt, że w Polsce jest ponad 1.800.000 firm, w tym 97% to mikro i małe firmy, oraz ponad 1.300.000 gospodarstw rolnych. To oznacza ponad 3 miliony klientów dla pośredników kredytowych na mikro pożyczki, które oferuje Fundusz Mikro. W tej chwili (17.11.2014) jako jedyny broker w Polsce jesteśmy zintegrowani systemowo z Funduszem Mikro, a produkty Funduszu dostępne będą do sprzedaży przez System Sprzedaży Helikon już na dniach!
O minionym roku – 12 miesiącach intensywnej pracy i w efekcie dynamicznych zmian w Helikon opowiadał Paweł Kresso – Dyrektor ds. Marketingu. Przez ostatni rok wprowadziliśmy do oferty 7 nowych produktów finansowych. Obecnie jesteśmy liderem w zakresie zarówno szerokości, jak i unikalności oferty na wieloratalne pożyczki pozabankowe, mając do dyspozycji produkty Wierzyciel S.A., Ster S.A., TAKTO Finanse, Axcess Financial Poland Sp. z o.o., Ferratum Bank oraz NOWOŚĆ w ofercie – Rush’N Cash od APRO Financial Group.
Mówił również o wsparciu marketingowym w postaci generatora leadów dla pośredników z Sieci Helikon oraz atrakcyjnych materiałach marketingowych, które przygotowaliśmy do promowania biur pośrednictwa kredytowego naszych partnerów. Ciągle udoskonalamy nasz System Sprzedaży Helikon, dołączamy nowe produkty i mocno pracujemy nad tym, aby stać się dla agentów kredytowych strategicznym partnerem do współpracy – brokerem finansowym pierwszego wyboru.
Po przerwie obiadowej przeprowadziliśmy szkolenie z marketingu – jak skutecznie promować swoją placówkę sprzedaży. Przypomnieliśmy wypróbowane sposoby promocji – sprawdzone kanały, które warto regularnie stosować oraz opowiedzieliśmy o kilku nowościach związanych z marketingiem internetowym i jego zastosowaniu w pozyskiwaniu klientów.
Kolejnym szkoleniem było wystąpienie Pana Tadeusza Huka – Specjalisty w Departamencie Bankowości Detalicznej Banku Pocztowego S.A., który zwracał uwagę na atrakcyjność produktów bankowych, w szczególności kredytów konsolidacyjnych.
Na koniec pierwszego dnia szkoleniowego pośrednicy uczestniczyli w szkoleniu z rozpoznawana autentyczności dokumentów kredytowych i pożyczkowych. Szkolenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, a prowadzący pokazał wiele niuansów i sposobów weryfikacji – innymi słowy pośrednicy szlifowali swój warsztat jak nie dać się oszukać tym, którzy chcą wyłudzić kredyt czy pożyczkę.
Po 2 godzinnej przerwie rozpoczęliśmy uroczystą, wieczorną galę. Najpierw rozlosowaliśmy nagrody, ufundowane przez Helikon i jedną z zaproszonych przez nas instytucji finansowych – Axcess Financial Poland Sp. z o.o.. Następnie wręczyliśmy upominki pośrednikom, których postanowiliśmy wyróżnić za owocną współpracę w mijającym roku.
Po zakończeniu części oficjalnej oddaliśmy się wspaniałej zabawie przy muzyce, tańcach i swawolach. Uśmiechu dostarczały sesje zdjęciowe przy fotobudce – tam, z pomocą rekwizytów i przebrań, przez chwilę można było być zupełnie kimś innym. Jedynym ograniczeniem była nasza wyobraźnia. Najbardziej imprezowi uczestnicy konferencji balowali do 06:00 następnego dnia…
DZIEŃ II:
Drugi dzień rozpoczął Dyrektor ds. Rozwoju w Axcess Financial Poland Sp. z o.o., – Sławomir Bełz, który prezentował ofertę i możliwości jakie daje klientom. Nie było dla nas zaskoczeniem, że pomimo świetnej zabawy poprzedniego wieczoru frekwencja na szkoleniach była bardzo wysoka. Wysoki poziom merytoryczny oraz otwartość na uwagi i sugestie zgromadzonych pośredników sprawiały, że szkolenia były pełne energii i ożywionych dyskusji.
Następną prezentację prowadzili przedstawiciele TAKTO Finanse – Dyrektor ds. Sprzedaży – Leszek Bobruk oraz Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży – Piotr Leśniewicz. Jako, że TAKTO jest nowym produktem w naszej sieci, pośrednicy mieli wiele pytań i ciekawych sugestii dotyczących zwiększenia sprzedaży tego produktu w swoich placówkach.
Po przerwie kawowej ostatni panel szkoleniowy poprowadziła Katarzyna Wrońska – Koordynator Zewnętrznej Sieci Sprzedaży Ferratum Bank, która opowiadała o ambitnych planach swojej firmy w kontekście wprowadzania nowych produktów. Ogłosiła również bardzo atrakcyjny konkurs, który polega na zgłaszaniu pomysłów na kampanię marketingową swojego własnego biura kredytowego, która zostanie zrealizowana we współpracy z Ferratum Bankiem.
Dziękujemy serdecznie za udział i zaangażowanie wszystkich zaproszonych pośredników i przedstawicieli instytucji finansowych. Cieszymy się, że w porównaniu do zeszłego roku udało się podwoić ilość uczestników, spotkać, porozmawiać , zacieśnić relacje i spędzić razem niezapomniane chwile na parkiecie. Mamy nadzieję, że spotkamy się w przyszłym roku na III KONFERENCJI.
Tych z Państwa, którzy z różnych względów nie mogli do nas dołączyć zapraszamy w przyszłym roku – prosimy pamiętajcie, aby na jesień 2015 roku w swoim kalendarzu przewidzieć i zaplanować to niezwykłe wydarzenia branży finansowej – III Konferencję Ogólnopolskiej Sieci Pośrednictwa Finansowego Helikon.