Spis treści
Współpraca Helikon z Euroloan – czyli jak fiński fintech stał się jednym z liderów sprzedaży pożyczek w Polsce.
Firma Euroloan powstała w roku 2007 w Finlandii. Obecnie, jako Mash Group, właściciel marki Euroloan działa także w Szwecji, Luksemburgu, Hiszpanii oraz Polsce.
Jak wygląda historia wejścia na nasz rynek jednego z najchętniej wybieranych przez Klientów pożyczkodawców?
Euroloan działa w Polsce od roku 2013. Firma rozpoczynała budowanie marki poszukując Klientów przez internet. Pod koniec 2015 roku zarządzający firmą zaczęli poszukiwać silnego partnera do sprzedaży w kanale pośrednictwa finansowego. Tak zbiegły się drogi Euroloan i Helikon. „W ostatnim kwartale 2015 roku szukaliśmy strategicznego Partnera, z którym współpraca miała nam zapewnić udany start sprzedaży na rynku pośrednictwa finansowego. Rozpoczęliśmy współpracę z Helikon, który w kontekście posiadanych systemów sprzedaży jest w absolutnej czołówce na polskim rynku” – mówi Robert Gryszko, Broker Relationship Manager w Mash Polska (właściciel marki Euroloan). W okresie prawie trzech lat współpracy Helikon i Euroloan osiągnęli wiele: w odpowiedzi na rosnący popyt zwiększyła się kwota pożyczki – z 10 000 PLN do 20 000 PLN, powstał skuteczny system retencyjny, zorganizowano wiele konkursów – m.in. dwie edycje Tour de Pologne, gdzie nagrodą były wyjazdy szkoleniowo-integracyjne do najlepszych hoteli w Polsce oraz wyjazd do Finlandii. „Stworzenie wielu wspólnych projektów w ramach współpracy z Helikon daje nam wiele satysfakcji. Najważniejsze jest jednak to, że udało się osiągnąć synergię dwóch firm – pożyczkodawcy międzynarodowym doświadczeniem oraz lidera i posiadacza najlepszego systemu sprzedażowego na rynku pośrednictwa off-line”. To właśnie dzięki tej synergii Euroloan stał się jednym z najczęściej wybieranych produktów finansowych w Polsce, a Helikon może pochwalić się kolejną skutecznie wypromowaną marką na rynku pośrednictwa finansowego” – dodaje Robert Gryszko.
Co spowodowało, że produkt tak dobrze się sprzedaje?
Rober Gryszko odpowiada jednoznacznie „Można powiedzieć, że Agenci finansowi i ich Klienci docenili produkt w postaci limitu odnawialnego, który jest zdecydowanie inny od pozostałych produktów, jakie oferują pozostałe firmy pożyczkowe. Rozwój oferty Euroloan na rynku polskim jeszcze się nie zakończył – trwają dalsze prace nad usprawnieniem procesu oraz prowadzimy analizy, które mogą doprowadzić do jeszcze wyższych kwot udzielanych limitów klientom – efekty tych prac zobaczymy jeszcze w tym kwartale”. Czy Robert Gryszko poleca współpracę z Helikon? „Zdecydowanie, polecam współpracę z Helikon wszystkim Agentom – zarówno tym doświadczonym, jak i stawiającym pierwsze kroki na rynku pośrednictwa finansowego. Profesjonalny system sprzedażowy, wsparcie specjalistów w Centrali oraz Regionalnych Dyrektorów Sprzedaży to wielkie atuty tej firmy. Mam nadzieję na dalszy rozwój współpracy z firmą Helikon wyznaczającej nowe standardy na rynku finansowym.”
„Działamy na rynku już 16 lat. Znamy oczekiwania Agentów, którzy z nami współpracują oraz Klientów, których obsługują. Dlatego już po pierwszym spotkaniu z przedstawicielami Euroloan poczuliśmy, że produkt będzie w sieci hitem, a dzięki naszej współpracy możemy stworzyć nowy standard na rynku. Uwierzyliśmy w Euroloan, co zaowocowało comiesięcznymi wzrostami sprzedaży ich produktu” – mówi Dariusz Rzepka, Prezes Zarządu Helikon sp. z o.o.